Oldalak

2013. 12. 12.

Palotás Petra: Bécsi kávé, pesti lány



Palotás Petra eddigi egyetlen általam olvasott műve, ami valószínűleg az utolsó is. Néhány ismerősöm ajánlották, mondván, hogy én szeretem a bonyolult cselekményű könyveket. De ez még nekem is sok volt! 






Az írónő annyira furcsán és érthetetlenül bontotta fejezetekre a művet, hogy az első 3-4 szakasznál én buta még azt hittem, hogy kis, különálló történeteket tartalmaz, de nem! Szóval eleinte még nagyon szétesett a sztori, de a végén kezd egész jól érthetővé válni. 

A Libri Könyvesbolt weboldalát idézve, a mű lényege röviden ennyi:
A bájos, vörös hajú Répássy Rebeka szereti a magas sarkú cipőket, a drágaköveket és a bécsi kávét. Nem szereti viszont a tenger gyümölcseit, a tolakodó pasikat és a feltűnést. A sors szeszélye folytán mégis egyik pillanatról a másikra az osztrák tévé képernyőjén találja magát, és a Kísérletkastély című valóságshow ígéretes szereplőjeként egy ország kíséri figyelemmel minden mozdulatát. A tét Rebeka számára százezer euró, a hírnév, és váratlan ráadásként a szívfájdítóan jóképű producer, Marcus szerelme. A Bécsben dolgozó magyar lány igyekszik megállni a helyét a kereskedelmi tévék számára ismeretlen világában, ahol semmi sem az, aminek látszik: az ellenfelek barátnak álcázzák magukat, a segítség kerülő utakon jár, és még az igazi szerelem is álruhába bújik. Vajon ki mozgatja a szálakat a háttérben? Mi a szerepe az eseményekben a titokzatos újságírónőnek, Fräulein Lemkének? És vajon megtartja-e Rebeka kezdeti elhatározását, miszerint nem hajlandó szerelmeskedni a kamerák előtt? Aki a rokonszenves Rebekához hasonlóan kedveli az osztrák fővárost, a karácsonyi hangulatot és a bécsi kávét, az különösen élvezni fogja a hősnő izgalmakban és fordulatokban nem szűkölködő kalandjait.



24 megjegyzés:

  1. ez a könyv télleg nagy baromság!!!!! XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban, nem túl értelmes. Ennek ellenére, az írónő egész frappánsan kikerekíti a történetet még akkor is, ha olyan összefüggéstelen és nem mindig érthető kristály tisztán, hogy mikor mesél a hölgy és mikor van a való élet síkján.

      Törlés
  2. ez a könyv valami keggyetlen!! nem iss tudom hogy tudtam végigolvasni... -.-" régen szerettem de nem udom mi teccett benna anyira

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban kissé furcsa és nehezen követhető a történet menete, de mégis összefüggő könyvről beszélhetünk. Személy szerint nekem sem túl szimpatikus a könyv, de kitartóan végigolvastam és büszke vagyok rá! Hiszen, mások már a negyedénél letettek a könyv elolvasásának szándékáról...

      Törlés
  3. Nekem nagyon tetszett! Bírom az ilyen könyveket, csak egy kicsit csöpögősre sikerült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végülis ízlések és pofonok! Nekem nem tartozik a kedvenceim közé, de ajánlás alapján olvastam.

      Törlés
    2. Látom, szereted Leiner stílusát :)

      Törlés
    3. Igen Leiner Laura stílusa nagyon áthat és a története is eléggé magávalragadó. Pörgős események zuhataga, bár a főszereplő érzelmi világával gyorsul illetve lassul, válik vontatottá a történet. Imádom!

      Törlés
    4. Akkor ajánlom neked a Bábelt :) tetszeni fog!

      Törlés
    5. Már fel van írva az "Olvasnivalók Listája" című a szobámban kifüggesztett papírra. Csak először végig szeretném olvasni a Szent Johanna Gimi összes kötetét!

      Törlés
    6. És mik szerepelnek még azon a listán?

      Törlés
    7. Ha írsz egy e-mailt, átküldöm a Lista virtuális verzióját!

      Törlés
    8. Rendben megy a mail! Amúgy te alapból így beszélsz vagy most olvastál? :D

      Törlés
    9. tuti hogy rajtavan az a hogyan legyünk tökös csajokos könyv is! :DD ;)

      Törlés
    10. Nem hiszem, bár elképzelhető. Én inkább ifjúsági regényekre tippelnék.:)

      Törlés
    11. Noémi, igen, gondolkozom rajta már egy jóideje, hogy el kellene olvasni, de a Névtelen barátunknak is igaza van! Én inkább ifjúsági regény-párti vagyok!

      Törlés
    12. csak egy tipp de mért nem teszed ki az oldalra a listát?? :) tök jó lenne az ezt olvasom alatt :DD

      Törlés
    13. az jó lenne f*ck yeah :DDDD

      Törlés
  4. Köszönöm szépen a tanácsotokat! Ígérem, megfogadom őket. Flash-boy kérlek szépen, hogy ilyeneket még csillagozva se írj légy szíves a blogomba. Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. értettem hercegnőm ;) ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogyhogy "hercegnőm"? Ismerjük mi egymást?

      Törlés
    2. talán... igen... vagy mégsem...? :DDD

      Törlés
    3. Ha jól érzem, akkor sem fogod elárulni a kilétedet, ha napokon át nyaggatlak vele, úgyhogy megpróbálom feldolgozni, hogy már neked is hercegnő vagyok.

      Törlés
    4. kúl :DDDD HERCEGNŐM!!!! :DDDDD

      Törlés

Szerinted? Neked hogy tetszett a könyv?